Project GC Lombok

Nieuwe website GC Lombok

  • Klant: Stichting Gezondheidscentrum Lombok
  • Locatie klant: Utrecht-West, Lombok
  • Doorlooptijd: 4 maanden
  • Omvang: 50+ pagina's

De uitdaging

Voor Stichting Gezondheidscentrum Lombok kreeg ik de kans om hun website een opfrisbeurt te geven. De website was nogal verouderd en miste de aantrekkingskracht die nodig was om bezoekers aan te trekken en vast te houden. De uitdaging was duidelijk: een moderne, aantrekkelijke en goed navigeerbare website creëren, die de duurzame en multidisciplinaire benadering van het gezondheidscentrum weerspiegelt. Een centrum waar huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten en psychologen samenwerken om hoogwaardige zorg te bieden aan de inwoners van Lombok.

Onze aanpak

Om de website een broodnodige facelift te geven, ben ik als volgt te werk gegaan:

  1. Alles in kaart brengen 🔍
    Allereerst maak ik een analyse van de huidige website: wat willen we houden en wat missen we? Hoe zit de pagina structuur eruit? Hoe staat het met het organische zoekverkeer? Zijn er keywords waar we op ranken?
  2. Beetje structuur aanbrengen 🏷️
    Samen met de klant is er volgens een 'wens menustructuur' gemaakt. Deze structuur laat zien welke pagina's waar moeten komen en onder welke kopjes. Dit helpt om inzichtelijk te krijgen welke pagina's we overnemen en welke eruit kunnen of gecreëerd moeten worden. Dit is volgens ook de basis voor de content (zie punt 4).
  3. Zoals Mondriaan 🎨
    In totaal bestaat het logo en de huisstijl van GCL uit 5 verschillende kleuren, waarvan 3 primaire kleuren. Het was een uitdaging om hier een geheel van te kunnen maken. De primaire/ fellere kleuren zijn als signaalkleur gebruikt en gecombineerd met soft tinten van elke kleur. De zachte kleuren maken de website prettig voor het oog en de fellere kleuren helpen bezoekers actie te nemen. Bijvoorbeeld door buttons en hyperlinks deze fellere kleuren te geven.
  4. Content creatie ✍️
    Het creëren van tekst en beeld is vaak de grootste klus, maar ook de belangrijkste. Zonder content geen website natuurlijk. Aan de hand van de gewenste menustructuur heb ik een overzicht gemaakt van alle pagina's die er moeten komen. Samen met de verschillende disciplines hebben we vervolgens gekeken welke tekst er al was en welke nog ontbrak. Voor het overgrote deel van de teksten hebben ze mij gevraagd alles voor ze te schrijven en redigeren.
  5. Work, work, work 🧑‍💻
    Nadat het design afgestemd is en de eerste teksten binnenstromen is het tijd om de website echt te gaan bouwen. Blok voor blok wordt elke pagina opgemaakt en voeg ik teksten en beelden toe. Zodra er enkele pagina's klaar zijn, deel ik deze voor feedback.
  6. Testen en go-live 🚀
    Als alle feedback verwerkt is en alle pagina's staan is het tijd voor de livegang. Eerst test ik alle nog uitvoerig; ik loop hyperlinks na, check de mobiele versies en haal de laatste foutjes eruit. Na deze laatste checks is het tijd om de website live te zetten. Ook in de live omgeving test ik alles nog eens. Vervolgens is het tijd om de analytics te implementeren en te zorgen dat alle redirects goed werken. En voila! Een nieuw website 😃

De resultaten

De transformatie van de website van GC Lombok website was een succes en er zijn veel positieve reacties van zowel het personeel als hun patiënten teruggekomen. De vernieuwde website zorgt onder andere voor een verbeterde gebruikerservaring door een aantrekkelijk ontwerp design en een heldere navigatie. Daarnaast is de website responsive en schaalt daarmee perfect naar mobiele schermformaten.

Resultaten tot nu toe:

  • ⬆️ Betere navigatie en design zorgt voor meer aanvragen en inschrijvingen via contactformulieren.
  • ⬆️ Organisch verkeer is gestegen naar ruim 75% - wat betekent dat de nieuwe website goed gevonden wordt in Google.
  • ⬆️ Duidelijke menustructuur en verbeterde content zorg voor toenemende interesse in online zorgdiensten, zoals e-consult.
  • ⬆️ Meer dan de helft van de bezoekers (56,8%) komt via mobiel. Door de mobiele optimalisatie weten zij beter hun weg te vinden.

Before & After

Bekijk hieronder de 'before & after' screenshots van de website:

Meer weten?

Wil je ook jullie online aanwezigheid verbeteren en een blijvende indruk maken op patiënten, collega's en partners? Ik help je graag. Neem contact met me op en laten we samen aan jouw digitale reis beginnen!

Dave Huizinga

06 53 23 91 96
dave@ask-dave.nl