De kracht van e-mail in de zorg.

Bereiken, informeren en raken van patiënten.

E-mailmarketing in de zorg

E-mail is een eenvoudige en effectieve manier om in contact te komen met je patiënt. Het is een veelzijdig kanaal dat je helpt om patiënten te informeren, motiveren en aan je te binden. Dit kan met nieuwsbrieven, promotie mails, afspraak herinneringen, opvolg-mails na een bezoek of updates over jullie diensten. Met een druk op de knop zijn in één keer honderden, duizenden of zelfs tienduizenden mensen tegelijk geïnformeerd.

Nog beginnen of al stappen gezet?

Heb je al een e-mail tool maar doe je er nog te weinig? Of wil je juist met e-mail beginnen maar weet je niet zo goed hoe? Wat je uitdaging ook is, wij helpen je graag. Wij kunnen je ondersteunen bij elke stap in het proces. Van het selecteren van e-mail software tot het opzetten en ontwerpen van mails en versturen en monitoren van jouw campagnes. Daarnaast kunnen we je helpen bij het automatiseren van e-mail met marketing automation.

Losse campagnes of geautomatiseerde flows.

Naast e-mail marketing heb je ook e-mail marketing automation. Het verschil tussen beide is dat marketing automation (zoals het woord al zegt) het verzenden van jouw e-mail automatiseert. Op basis van gegevens van patiënten (bijv. geboortedatum) en regels verzend de software automatisch e-mails naar de juiste patiënten of het juiste moment. Denk bijvoorbeeld aan een felicitatie-mail die er ieder jaar automatisch uitgaat op de verjaardag van de patiënt. Met marketing automation kun je veel tijd besparen én patiënten op een effectieve en gepersonaliseerde manier bereiken.

De 5 belangrijkste voordelen van e-mail marketing...

Vergroot betrokkenheid van patiënten.

Regelmatig in contact staan met je patiënten verhoogt de betrokkenheid bij jouw praktijk en versterkt onderlinge relatie. Door e-mail marketing in te zetten sta je direct in contact met al je patiënten en verstuur je eenvoudig updates, herinneringen of een felicitatie op hun verjaardag.

Promoot diensten of evenementen.

Of het nu gaat om het aankondigen van nieuwe behandelingen, het promoten van speciale aanbiedingen of het organiseren van evenementen op het gebied van gezondheid en preventie, e-mail is een effectief kanaal om patiënten te informeren en te betrekken.

Betere voorlichting rondom gezondheid.

Met e-mail deel je gemakkelijk educatieve informatie. Dit kan variëren van informatie over gezonde keuzes, leefstijl, medicatie inname of voorbereiding op een behandeling. Het delen van educatieve content creëert meer bewustzijn en zorgt dat patiënten betere beslissingen kunnen nemen over hun gezondheid.

Verhoogde patiëntervaring.

Door gepersonaliseerde e-mails met relevante informatie te versturen verhoog je de algehele patiëntervaring. Denk bijvoorbeeld aan herinneringen voor afspraken of een follow-up mail na een behandeling of consult. Zo hebben jouw patiënten het gevoel dat ze goed geïnformeerd zijn, wat ook positief afstraalt op jouw praktijk.

Bespaar tijd en geld.

Met e-mail bereik je met één druk op de knop direct grote groepen patiënten. Dit bespaart veel tijd ten opzicht van bijvoorbeeld telefoontjes en groepsmails. Daarnaast kun je e-mail ook automatiseren, zodat jij (en je assistenten) er helemaal geen werk aan hebben.

GCMbroek haalt maximale uit
e-mail nieuwsbrief.

Project uitgelicht.

Met een open rate van boven de 80% en een click rate van meer dan 20% presteert de nieuwsbrief van GezondheidsCentra Maarssenbroek buitengewoon goed. Zeker in vergelijking met het gemiddelde. Hoe komt dat?

GCM digitale nieuwsbrief voor patienten

Software waar wij graag mee werken.

Er zijn veel aanbieders van e-mail marketing software. Door de jaren heen hebben we er veel gezien en getest. ActiveCampaign en Brevo zijn onze favorieten, maar we hebben ook ervaring met Mailchimp, SalesForce en meer. Naast dat beide veel opties bieden voor het verzenden van mails en het automatiseren van processen, zijn ze ook GDPR-proof. Ze slaan ze hun data op in Europa en daarmee voldoe jij direct ook aan de richtlijnen.

Logo Brevo e-mail marketing

Brevo biedt een alles-in-één platform voor e-mailmarketing, automatisering, CRM en sales. Brevo is met name geschikt voor kleinere praktijken en organisaties die vooral inzetten op e-mail marketing en soms iets willen automatiseren. Qua prijs is Brevo ook een goedkopere optie dan haar concurrenten. Lees meer op de Brevo website

Logo ActiveCampaign e-mail marketing

ActiveCampaign is een alles-in-één platform dat e-mailmarketing, automatisering, CRM en sales integreert. Hiermee verzend je eenvoudig gepersonaliseerde mails, bouw je relaties met je patiënten op en automatiseer je eenvoudig processen. Zeker wanneer je wil gaan automatiseren is ActiveCampaign een sterke en robuuste oplossing. Lees meer op de ActiveCampaign website

Meer weten?

Heb je een vraag, wil je meer weten of ontvang je graag een offerte? Neem gerust contact met me op. Bel, app of stuur me een mail. Tot snel!