GezondheidsCentrum Lombok.

Nieuwe website met moderne look & feel.

Project GC Lombok

Het project.

Voor Stichting Gezondheidscentrum Lombok hebben we de website een opfrisbeurt gegeven. De website was nogal verouderd en miste de aantrekkingskracht die nodig was om bezoekers aan te trekken en vast te houden.

De uitdaging was duidelijk: een moderne, aantrekkelijke en goed navigeerbare website, die de duurzame en multidisciplinaire benadering van het gezondheidscentrum laat zien. In het centrum werken huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten en psychologen samen om hoogwaardige zorg te bieden aan de inwoners van Lombok.

Onze aanpak.

Om de website een broodnodige facelift te geven, gaan we als volgt te werk:

  1. Alles in kaart brengen 🔍
    Allereerst maken we een analyse van de huidige website: wat willen we houden en wat missen we? Hoe zit de pagina structuur eruit? Hoe staat het met het organische zoekverkeer? Zijn er keywords waar we op ranken?
  2. Beetje structuur aanbrengen 🏷️
    Samen met de klant is er volgens een 'wens menustructuur' gemaakt. Deze structuur laat zien welke pagina's waar moeten komen en onder welke kopjes. Dit helpt om inzichtelijk te krijgen welke pagina's we overnemen en welke eruit kunnen of gecreëerd moeten worden. Dit is volgens ook de basis voor de content (zie punt 4).
  3. Zoals Mondriaan 🎨
    In totaal bestaat het logo en de huisstijl van GCL uit 5 verschillende kleuren, waarvan 3 primaire kleuren. Het was een uitdaging om hier een geheel van te kunnen maken. De primaire/ fellere kleuren zijn als signaalkleur gebruikt en gecombineerd met soft tinten van elke kleur. De zachte kleuren maken de website prettig voor het oog en de fellere kleuren helpen bezoekers actie te nemen. Bijvoorbeeld door buttons en hyperlinks deze fellere kleuren te geven.
  4. Content creatie ✍️
    Het creëren van tekst en beeld is vaak de grootste klus, maar ook de belangrijkste. Zonder content geen website natuurlijk. Aan de hand van de gewenste menustructuur heb ik een overzicht gemaakt van alle pagina's die er moeten komen. Samen met de verschillende disciplines hebben we vervolgens gekeken welke tekst er al was en welke nog ontbrak. Voor het overgrote deel van de teksten hebben ze mij gevraagd alles voor ze te schrijven en redigeren.
  5. Work, work, work 🧑‍💻
    Nadat het design afgestemd is en de eerste teksten binnenstromen is het tijd om de website echt te gaan bouwen. Blok voor blok wordt elke pagina opgemaakt en voegen we teksten en beelden toe. Zodra er enkele pagina's klaar zijn, worden deze gedeeld voor feedback.
  6. Testen en go-live 🚀
    Als alle feedback is verwerkt en alle pagina's staan is het tijd voor de livegang. Eerst testen we alles nog uitvoerig;  hyperlinks nalopen, check op de mobiele versies en de laatste foutjes worden eruit gehaald. Na deze laatste checks is het tijd om de website live te zetten. Vervolgens is het tijd om de analytics te implementeren en te zorgen dat alle redirects goed werken. En voila! Een nieuw website 😃

De resultaten.

De transformatie van de website van GC Lombok website was een succes en er zijn veel positieve reacties van zowel het personeel als hun patiënten teruggekomen. De vernieuwde website zorgt onder andere voor een verbeterde gebruikerservaring door een aantrekkelijk ontwerp design en een heldere navigatie. Daarnaast is de website responsive en schaalt daarmee perfect naar mobiele schermformaten.

Resultaten tot nu toe:

  • ⬆️ Betere navigatie en design zorgt voor meer aanvragen en inschrijvingen via contactformulieren.
  • ⬆️ Organisch verkeer is gestegen naar ruim 75% - wat betekent dat de nieuwe website goed gevonden wordt in Google.
  • ⬆️ Duidelijke menustructuur en verbeterde content zorg voor toenemende interesse in online zorgdiensten, zoals e-consult.
  • ⬆️ Meer dan de helft van de bezoekers (56,8%) komt via mobiel. Door de mobiele optimalisatie weten zij beter hun weg te vinden.
Marja Lambregts - GC Lombok

"Dave heeft ons perfect begeleid om te komen tot een nieuwe website. Hij begrijpt onze visie en behoefte goed. Wij hebben nu een website die past bij wat wij uit willen stralen als gezondheidscentrum. Dave denkt op een prettige manier met je mee, is snel bij de uitvoering en is gewoon een leuke vent waar je makkelijk mee schakelt."

Marja Lambregts
Directeur Gezondheidscentrum Lombok

Before & After

Bekijk hieronder de 'before & after' screenshots van de website:

Meer weten?

Heb je een vraag, wil je meer weten of ontvang je graag een offerte? Neem gerust contact met me op. Bel, app of stuur me een mail. Tot snel!